عقل و عشق

http://rezap502.epage.ir

اهل حال
نویسنده:رضا عقل و عشق - ساعت ٩:۱٤ ‎ق.ظ روز دوشنبه ٢٠ آذر ۱۳٩۱
 

اگر فکر می کنی اهل حالی هستی

به ادامه مطلب برو

تا ته مطلب رو بخون حالت عوض بشه ... محلول بشی

وگرنه وقتت را تلف نکن


گاهی به یک پولدار بگیم برو پولدار شو خنده دار است 

یا به یک دانشمند بگوییم برو کمی درس بخوان خنده دار است
و یا به یک فوتبالیست بگوییم برو کمی رو پایی بزن گرم شی مسخره است
پس چرا در قران گفته ای کسانی که ایمان آورده اید ایمان بیاورید؟
بیاید با یک زاویه دیگر به این آیه نظر بیندازیم در صدر اسلام تا کنون چند مسلمان و شیعه را می شناسید و یا  آمار ایشان را دارید که بدست مسلمان کشته شده است ؟
این جنگ های برادر کشی از همان جنگ با علی و اولادش تا حمله به ایران توسط عراق و حمله عربستان و امارات به سوریه
حمله عراق به کویت و عربستان گرفته تا جنگ های اردن و... نشانه چیست
اینهمه دلق و نیرنگ
اینهمه دروغ و ریا
اینهمه سند سازی و ورق بازی برا ی خوردن حقوق دیگران
سیاست عدالت محور
شفاف سازی فرهنگی
مصلحت اندیشی ملی
یا طرح های مختلف که همه در لوای اسلام و قرآن انجام می شود
تمام طرح ها و لایه  هایی که در زیر پوشش احادیث انجام می گیرد
و تمام شعار هایی که روی آرم ادارت کشورهای اسلامی است برای چیست؟
از کجا  آمده برای فریب ماست
برای حق به جانب نشان دادن خود است
یادمان باشد کسانی که حسین و فرزندانش را در آن بیابان آنگونه شهید کردن و غروب عاشورا /آن صحنه را ساختند همگی مسلمان
حافظ قرآن
اهل جهاد
اهل روزه و خمس و زکات بودند اما مسلمانانی تو خالی از معرفت واقعی و ایمان حقیقی
کسی که امام رضا را به شهادت رساند پسر عموی او بود
کسی که امام حسن را به شهادت رساند همسر ش بود
کسی که آن ضربه را در آن صبح سحر بر فرق مولا زد آنقدر نماز شب خوانده بود که  زمین پیشانی او را ساییده بود
مسلمانی به عمل هست ولی ایمان به دل است
به مرور زمان خرافات و دسیسه های شیطان وارد دین ما می شود
و آنگونه که می پسندیم آنرا تغییر می دهیم
آنگونه که دلمان می خواهد پیچش می دهیم
با شعار بروز بودن
درک و فهم جوان
شیک پوشی
مدرن پنداری
مسلمان قرن بیست و یکم
مسلمان ملی
اسلام ایرانی
بخدا باید به ایمانمان شک کنیم و آنرا یکبار دیگر زیر و رو کنیم
این بدبختی و تغییر در دین فقط به مانتو و چادر و کراوات و  کلاه نمدی بستگی ندارد همگی دارین با این ایمان ساختگی کنار می آییم بطوری که از امام صادق (ع) نقل است: وقتی مهدی موعود ظهور می کند پشت به خانه خدا لوحی را باز می کند و برای مردم می خواند که مردم آخر زمان از دور او پراکنده می شوند که این دین جدید آورده است
یعنی اینقدر دین به انحراف کشیده شده است
یعنی مسلمانی به نام نیست
کمی فکر کنیم دین ما چیست
منش ما چیست
این آیه دعوت می کند ما را به بحث و تفکر و اندیشیدن در باب اصول و احکام دین
خدا با کسی تعارف ندارد علی (ع) در شب خلافت ابوبکر گفت : اگر به اندازه انگشتان دو دستم یار داشتم قیام می کردم
و همان امام می فرماید: مهدی موعود اگر تعداد یارانش در زمین کامل شود قیام می کند
در این 2 میلیارد مسلمان دنیا 313 نفر مسلمان واقعی نیست وگرنه امام که دروغ نمی گوید پس دین ما و نماز ما و اعمال ما آبکی است مانند آب بازی این بچه مسلمانان 
با خودمان فکر کنیم چرا این آیه را خداوند در سوره نساء قرار داده است


یَا اَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ آمِنُواْ بِاللّهِ وَرَسُولِهِ وَالْکِتَابِ الَّذِی نَزَّلَ عَلَی رَسُولِهِ وَالْکِتَابِ الَّذِیَ اَنزَلَ مِن قَبْلُ وَمَن یَکْفُرْ بِاللّهِ وَمَلاَئِکَتِهِ وَکُتُبِهِ وَرُسُلِهِ وَالْیَوْمِ الآخِرِ فَقَدْ ضَلَّ ضَلاَلًا بَعِیدًا ﴿۱۳۶﴾

فولادوند: ای کسانی که ایمان آورده‏اید به خدا و پیامبر او و کتابی که بر پیامبرش فرو فرستاد و کتابهایی که قبلا نازل کرده بگروید و هر کس به خدا و فرشتگان او و کتابها و پیامبرانش و روز بازپسین کفر ورزد در حقیقت دچار گمراهی دور و درازی شده است

مکارم: ای کسانی که ایمان آوردهاید، ایمان (واقعی) به خدا و پیامبرش ‍ و کتابی که بر او نازل کرده، و کتب (آسمانی) که قبلا فرستاده است بیاورید. و کسی که خدا و فرشتگان او و کتابها و پیامبرانش، و روز بازپسین را انکار کند در گمراهی دور و درازی افتاده است.

خرمشاهی: ای کسانی که ایمان آورده‏اید، به خداوند و پیامبر او و کتابی که بر پیامبرش فرو فرستاده است و کتابی که از پیش منازل کرده است، ایمان بیاورید و هرکس به خداوند و فرشتگانش و کتابهایش و پیامبرانش و روز بازپسین، کفر بورزد، به گمراهی دور و درازی افتاده است‏

 (آیه 136)

شان نزول:

از «ابن عباس» نقل شده که این آیه در باره جمعی از بزرگان اهل کتاب نازل گردید مانند عبد اللّه بن سلام و اسد بن کعب و برادرش اسید بن کعب و جمعی دیگر، زیرا آنها در آغاز خدمت پیامبر صلّی اللّه علیه و آله رسیدند و گفتند: ما به تو و کتاب آسمانی تو و موسی و تورات و عزیر ایمان می‏آوریم ولی به سایر کتابهای آسمانی و همچنین سایر انبیاء ایمان نداریم.

آیه نازل شد و به آنها تعلیم داد که باید به همه ایمان داشته باشید.

تفسیر:

با توجه به شان نزول، روی سخن در آیه به جمعی از مومنان اهل کتاب است که آنها پس از قبول اسلام روی تعصبهای خاصی تنها اظهار ایمان به                        برگزیده تفسیر نمونه، ج‏1، ص: 464

 مذهب سابق خود و آیین اسلام می‏کردند، اما قرآن به آنها توصیه می‏کند که تمام پیامبران و کتب آسمانی را به رسمیت بشناسند، زیرا همه از طرف یک مبدء مبعوث شده‏اند. بنابراین، معنی ندارد که بعضی از آنها را بپذیرند و بعضی را نپذیرند، مگر یک حقیقت واحد تبعیض‏بردار است؟ و مگر تعصبها می‏تواند جلو واقعیات را بگیرد؟ لذا آیه می‏گوید: «ای کسانی که ایمان آورده‏اید به خدا و پیامبرش (پیامبر اسلام) و کتابی که بر او نازل شده، و کتب آسمانی پیشین، همگی ایمان بیاورید» (یا اَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا آمِنُوا بِاللَّهِ وَ رَسُولِهِ وَ الْکِتابِ الَّذِی نَزَّلَ عَلی‏ رَسُولِهِ وَ الْکِتابِ الَّذِی اَنْزَلَ مِنْ قَبْلُ).

و در پایان آیه سرنوشت کسانی را که از این واقعیتها غافل بشوند بیان کرده، چنین می‏فرماید: «کسی که به خدا و فرشتگان، و کتب الهی، و فرستادگان او، و روز بازپسین، کافر شود، در گمراهی دور و درازی افتاده است» (وَ مَنْ یَکْفُرْ بِاللَّهِ وَ مَلائِکَتِهِ وَ کُتُبِهِ وَ رُسُلِهِ وَ الْیَوْمِ الْآخِرِ فَقَدْ ضَلَّ ضَلالًا بَعِیداً). در حقیقت ایمان به پنج اصل در این آیه لازم شمرده شده، یعنی علاوه بر ایمان به مبدء و معاد، ایمان به کتب آسمانی و انبیاء و فرشتگان نیز لازم است.